Mitä olin silloin - 17.7.2010

Olen lopputyötä vaille valmis medianomi ja palannut kesäksi Sittarin kassalle. Mies, jonka kanssa seurustelen, viettää kuuden viikon kesälomaa ja yrittää saada pientä asuntoani viileämmäksi hinnalla millä hyvänsä, sillä sinne paistaa aurinko aamusta iltaan. Mutta juuri nyt minulla on kesäloma!

Olemme ajaneet Lahdesta Tampereelle, sieltä Seinäjoelle ja Kokkolaan, josta lähdemme aamulla kohti Oulua. Pysähdymme Kalajoella kun on vielä harmaata ja lähes sateista. Ajamme sieltä helteen yltyessä pikkuteitä pitkin Raaheen ja mies esittelee minulle entistä opiskelupaikkakuntaansa. Käymme syömässä tornitalon huipulla sijaitsevassa kiinalaisessa ravintolassa. Ennen Oulua menemme vielä lautalla Hailuotoon. Kuumuus laskeutuu raskaana yllemme ja meri on miltei liikkumaton

Minä oivallan rakastavani tuulimyllyjä ja ryhdyn kutsumaan niitä vispilöiksi.

Muisteluhaasteen edelliset osat:
Mitä olin silloin - elokuu 1999
Mitä olin silloin - huhtikuu 2003
Mitä olin silloin - maaliskuu 2009
Mitä olin silloin - 18.9.2009

Kommentit

Suositut tekstit